درحادثه پلاسکو، دادستانی وظیفه پلمب نداشته است!
نوشته شده توسط : rf
ﺑﻪ ﮔﺰارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان،  حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، ﺳﺨﻨﮕﻮی قوه ﻗﻀﺎئیه در آغاز یکصد و هفتمین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود گفت: حادثه بسيار تلخ آتش گرفتن و فرو ريختن ساختمان تجاري پلاسكو و جان باختن عده اي از عزيزان و آتشنشانان و مردم عزيز را تسليت عرض مي كنم و براي جان باختگان علّو درجات و  براي بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم. همچنين براي  مجروحين و مصدومين اين حادثه از خداوند برزگ شفاي عاجل و كامل را درخواست داريم. انشاءالله اين عبرتي باشد براي همه در مورد مسائل مشابه آينده كه خداي ناكرده  چنين اتفاقي تكرار نشود. اگر لازم شد و در سوالات شما نبود در پايان مختصر عرضی دراین مورد خواهم كرد.

وي افزود: در ابتدا چند خبر عرض می کنم که يكي در مورد پرونده بابك زنجاني است. یکی اینکه حکم بابک زنجانی به وی ابلاغ شد و همچنین دو نفر از كساني كه در این پرونده محكوم به اعدام شده بودند،حكم آنها نقض شدو تحقیقات مجدد از این دو متهم آغاز شده است. متهم دیگری که در این پرونده فراری و درخارج از کشور بود، دستگیر و به ایران منتقل شد که تحقیقات از وی آغاز شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود:پرونده ریخته گران با 45 متهم و 160 جلد به دادگاه رفته است که رسیدگی به آن کار آسانی نیست و امیدواریم با دقت و سرعت این کار انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای گفت: در راستای مبارزه با فساد در همه سطوح جامعه از جمله در دستگاه قضایی ظرف دو هفته اخیر 5 قاضی تحت تعقیب قرار گرفتند و همچنین تعدادی کارمند  و وکیل هم تحت تعقیب قرار گرفتند که بنده خواهان آن هستم که در مورد این افراد هیچ اغماضی صورت نگیرد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در خصوص پرونده بانك ملت تحقيقات مقدماتي رو به اتمام است و پس از اتمام این مرحله، كيفر خواست صادر مي شود.

وی افزود: در پرونده منا وخانواده هایی که در مورد این فاجعه از آل سعود شکایت کردند، اقداماتی باید از وزارت خارجه و دادستانی کل انجام می شد و بخشی از مسئله هم با کشور عربستان باید دنبال شود که موضوع در دست پیگیری است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: مسئله بعدی در خصوص پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و پرونده بانک سرمایه است که تخلفات این دو باهم مرتبط است و واقعا هر چه جلوتر می رویم، به تخلفات گسترده تری می رسیم. جا دارد دولت و بانک مرکزی آسیب شناسی جدی در این مورد انجام دهند که اولا چرا این مسائل اتفاق افتاده و چکار باید بکنند که تکرار نشود. در اینگونه موارد قوه قضائیه وارد می شود و با هزار زحمت متهم را دستگیر و پرونده را رسیدگی می کند؛ ولی اگر موضوع آسیب شناسی و دنبال نشود، تکرار می شود. به هرحال ما در اختیار بانک مرکزی و دولت هستیم که بیایند ببینند در این صندوق و دربانک سرمایه چه اتفاقی افتاده .اولا چند هزار میلیارد تومان دراختیار تعداد معدودی افراد قرار گرفته بدون اینکه اینها تضمینی داشته باشند . تعیین مدیر عامل بر اساس مقررات نبوده و در مواردی بر اساس حمایت و نفوذ بوده که اگر پرونده تکمیل بشود بعد می شود یک مقداری این مسائل را باز کرد. این بانک در طول 10 سال حدود 13 سرپرست و مدیر عامل عوض کرده است.

وی افزود: یکی از بدهکاران بانکی که بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان معوقه دارد، بازداشت شده و مشغول تحقیقات از وی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای افزود: حکم 5 سال متهم امنیتی، نازنین زاغری، قطعی شده و حکم متهم امنیتی دیگر عبد صالح نیز با 5 سال حبس قطعی شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به خبرنگاری گفت: در مورد حادثه پلاسکو، هنوز کسی دستگیر نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای درباره مسئولیت دادستان درباره حادثه پلاسکو گفت: وظیفه رفع خطر در ساختمانها بعهده دادستانی نیست و این کار بعهده شهرداری است که البته امکان پلمب آن بدلایل مختلف از جمله اینکه نیازمند به همراهی سایر دستگاهها بوده، امکان پذیر نبوده است.

خبر درحال تکمیل است...



:: برچسب‌ها: دادستانی , محسنی اژه ای , پلاسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 48
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: